miercuri, 6 noiembrie 2013

Am invatat..


Am invatat ca visele mi le fac singur; doar eu sunt raspunzatoare de esecul lor, cum doar eu le pot savura in adevarata lor intensitate materializarea. Stiu ca cel mai frica intotdeauna imi va fi de ceea ce gandesc eu pentru ca acel gand ma va determina sa ma opresc atunci cand poate ar trebui sa alerg sau invers; stiu ca nu voi visa niciodata noaptea ce vor altii de la mine, cu ce i-am suparat sau cum pot sa ii ajut; stiu ca timpul e prea scurt ca sa incerc toate variantele posibile din lume pentru scopul propus....iar tocmai de aceea trebuie sa dau absolut totul pentru a a avea sanse reale de castig.
Nu cred ca nu le poti avea pe toate; cred ca e simpla ta alegere ca NU VREI...pentru ca e prea greu, ti-e lene, tentatiile sunt prea mari ori ti-e frica de ce vor crede altii daca nu vei reusi. 
Am invatat ca maturizarea consta in a fi constient ca TU ai in fata o coala alba impecabila, neatinsa de nici macar un strop de praf...HARTIA VIETII TALE. Pe ea poti desena absolut tot ce iti trece prin minte, absolut tot ce iti doresti; am invatat ca desi esti cel mai prost desenator din lume totul se invata! iar daca esti fara talent  vei munci de 10 ori mai mult. Am inteles ca satisfactia stangaciului in fata succesului este traita cu mai multa fericire si pastrata de viitoarele tentatii cu mai mult spor.
Am vazut ca de cele mai multe ori cei ce au talent stiu asta, iar asta ii trage in jos.  "A-ti cunoaste valoarea'' nu te transforma intr-o oala frumos pictata de ceramica careia ii va creste valoarea prin pura si simpla ei existenta; valoarea e un concept, precum o investitie facuta intr-un business in perioada de criza in care trebuie sa investesti zilnic strofocandu-ti creierul, incercand sa reinventezi pamantul, sa anticipezi cerintele pietii si sa te pozitionezi intotdeauna in fata si nu in spatele consumatorului.
Am cunoscut oameni cu teluri mari si oameni cu dorinte mici cat o furnica; i-am respectat pe amandoi, dar i-am idolatrizat pe primii; stiu insa ca fara cei mici, nu ar exista invingatorii; stiu ca daca am fi toti cei mai buni, cei mai frumosi, cei mai destepti nu am mai avea pentru ce trai.
Am invatat ca fericirea nu are o definitie generala; pentru mine poate insemna mai mult, pentru altul fiind suficient LIPSA NIMICULUI. Fericirea o traiesti la fel indiferent de persoana sau de proiectul propus ce devine realitate; consta in confirmarea faptului ca TU ESTI PROPRIUL TAU STAPAN, - ca meriti orice ai. 
Cred ca dragostea in care nu astepti nimic in schimb nu exista; stiu ca de fiecare data cand ai oferit un zambet, ai dat parte din prajitura ta preferata iubitului sau ai calcat o camasa -  ai facut-o in speranta ca si el va prefera sa iti faca cumparaturile decat sa stea la barfa cu baietii, ca si el te va tine in brate o duminica intreaga in loc sa mearga sa vada un meci de fotbal ori  ca te va sprijini si sustine in certurile tale idioate desi nu ai dreptate.
SINGURUL cadou facut fara a astepta nimic e cel catre copilasului tau! Restul? negoturi incheiate de tine..uneori mai prost..alteori nesperat de bine.
Cred ca adevarul e cea mai pretioasa calitate pe care o poate avea un om; este calea spre a rezolva orice conflict; stiu insa ca fiecare calitate isi are si pretul ei...adevarul avand cel mai dureros pret - singuratatea.
Am invatat  ca nu exista BARBATUL PERFECT sau FEMEIA PERFECTA; exista doar cea sau cel ce are defectele pe care tu le poti digera, iar atunci cand vrei sa iti alegi consoarta trebuie sa iti faci un calcul la rece analizand peste ce defecte nu poti trece, iar in functie de asta TU SA ALEGI. 
Cred ca de fiecare daca cand ai trecut peste faptul ca ai fost inselat, tradat sau injosit de iubita sau iubit ai facut-o pentru ca nu crezi ca exista unul/una mai buna, nu crezi ca meriti mai mult de atat, iti e frica ca o sa ramai singur/singura..si NICIODATA nu ierti pentru celalalt, ci ierti doar pentru ca Tu crezi ca asa iti e mai bine. Am cunoscut oameni care pot iubi mai multe femeie sau barbati o data si niciodata nu se multumesc cu o singura iubire. Am inteles ca daca inseli nu inseamna ca nu iubesti, persoana aleasa pentru incest nu va fi neaparat mai frumoasa, mai desteapta, mai senzuala, mai intelegatoare....ci pur si simplu ALTA. De unde si morala ca daca mananci dimineata la ameaza si seara caviar te plictisesti la un moment dat si ai toate sansele sa poftesti din cand in cand la putina slanina cu ceapa.
Am vazut ca toata lumea poate ierta, fara sa uite, dar foarte putin pot...sa si uite.
Am intalnit oameni care mi-au castigat respectul foarte greu si l-au pierdut intr-o secunda; am inteles ca oamenii pot fi o omorati si prin cuvinte, nu doar prin fapte. Am observat ca omului indiferent cat ii dai niciodata nu ii e suficient; problema nu e asta insa, ci situatia in care ajunge sa si creada ca i se cuvine tot ce a primit.

Consider ca perfectiunea consta in a-ti dori ceea ce ai deja; a trai in prezent si a oferi fara a avea asteptari.

Am invatat ca cel mai important cuvant din viata ta pentru care vei sacrifica nopti, sanatate, nervi si pentru  care vei fi pregatit oricand sa infrunti orice obstacol este ACASA; locul in care esti iubit, rasfatat, sprijinit neconditionat.
Cred ca ''dezamagirea'' e defapt proiectia gandurilor noastre privind ceea ce am crezut ca se va intampla, fara ca defapt sa fim macar aproape de adevar. Stiu ca singura persoana in lumea asta pe care sa te poti baza la infinit esti doar TU, dar la fel de bine stiu ca un om niciodata nu va fi COMPLET atunci cand e singur. Am invatat ca cea mai ratata si netraita viata e aceea in care nu iti asumi nici un risc.
Iar dragostea e prin acceptiunea ei un taram al inconstantei ce nu poate fi verificat, calculat sau anticipat..nici macar de cel mai realist si destept pamantean. Ca secretul fericirii in relatie e in a te rezuma intotdeauna la PREZENT, desi aveti copii impreuna, desi aveti acte impreuna, desi stati in aceeasi casa. Pentru ca dupa ce ravnesti tu e DRAGOSTEA, iar dragostea nu e intotdeauna sinonima cu ''relatia de cuplu'', cum la fel de bine poti iubi  in tacare.
Cel mai greu imi e sa accept si sa iubesc oamenii ce nu au aceleasi valori ca si mine; caci pentru mine, o promisiune nerespectata= lipsa de respect, pentru tine insa o promisiune nerespectata= poate fi doar semn acut de oboseala.
Cred ca pierdem prea mult timp facand lucruri inutile din reflex, muncind intr-un domeniu pe care il uram,
adaptandu-ne dupa simplu chef si moft al celorlalti.
Stiu ca timpul trebuie folosit intodeauna in scop util; pentru a invata ceva nou, pentru a evolua in domeniul tau, pentru a iubi, pentru a vedea lumea si pentru a-ti intelege rostul.
Cred ca cel mai rau lucru pe care il poti face e sa nu faci nimic! Sa plangi, sa iti cauti scuze, sa invetezi alte motive si sa dai vina pe altii. A astepta o problema sa se rezolve de la sine reprezinta condamnarea ta la esec. Iar desi ai vrea ca sa te inteleaga si sa te compatimeasca cei din jur, afla ca o vor face cu siguranta pentru un minut, caci celelalte clipe si le vor folosi concentrandu-se la visul si idealurile lor!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu